Miejsko Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Sokołowie Młp.

Ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim

  1. Stanowisko pracy: Dyrektor Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim
  2. Wymagania niezbędne wobec kandydata:
    1. obywatelstwo polskie,
    2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
    3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    4. posiadanie nieposzlakowanej opinii,
    5. wykształcenie wyższe magisterskie,
    6. co najmniej 5 letni staż pracy,
    7. doświadczenie w realizacji projektów artystycznych,
    8. znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności samorządowych instytucji kultury,
    9. znajomość lokalnych i krajowych środowisk twórczych,
    10. niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 4 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. 2024 r., poz. 104),
    11. znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o samorządzie gminnym, prawo zamówień publicznych, o finansach publicznych, o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, o ochronie danych osobowych,
    12. autorska pisemna koncepcja (programowa, organizacyjna i ekonomiczna) funkcjonowania Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim ze szczególnym uwzględnieniem perspektywicznej wizji rozwoju działalności (koncepcja powinna być przygotowana w oparciu o Statut i Regulamin Organizacyjny oraz budżet Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim.
  3. Wymagania dodatkowe:
    1. znajomość zagadnień związanych z projektami kulturalnymi finansowanymi ze środków UE oraz doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy pozabudżetowych,
    2. predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć związanych z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną,
    3. predyspozycje menadżerskie, umiejętność organizacji pracy i kierowania zespołem,
    4. dyspozycyjność, wysoka kultura osobista, komunikatywność, odporność na sytuacje stresowe, umiejętność pracy pod presją,
    5. kreatywność w organizacji imprez i wydarzeń o charakterze kulturalnym,
    6. prawo jazdy kat. B.
  4. Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy, m.in.: 
    1. kierowanie i nadzór w bieżących sprawach działalności organizacyjnej, statutowej, finansowej, gospodarczej i administracyjnej instytucji kultury,
    2. reprezentowanie instytucji kultury na zewnątrz,
    3. w stosunku do pracowników zatrudnionych w instytucji kultury pełnienie obowiązków pracodawcy w rozumieniu Kodeksu Pracy,
    4. dbałość o właściwe i gospodarne wykorzystanie mienia i majątku instytucji,
    5. efektywne i racjonalne zarządzanie gospodarka finansową instytucji i ponoszenie odpowiedzialności za jej prawidłowość, w tym opracowywanie planu finansowego z zachowaniem wysokości dotacji organizatora, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, który stanowi podstawę gospodarki finansowej instytucji kultury,
    6. wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych,
    7. przedstawianie organizatorowi planów, sprawozdań, raportów i analiz związanych z zakresem działalności instytucji,
    8. współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy Sokołów Małopolski, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, oraz innymi podmiotami w zakresie upowszechniania kultury.
  5. Warunki pracy:
    1. nazwa, siedziba i adres instytucji kultury: Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim, ul. Lubelska 5, 36-050 Sokołów Małopolski,
    2. wymiar czasu pracy: pełny etat,
    3. forma zatrudnienia: powołanie na czas określony – 5 lat
  1. Wymagane dokumenty:
    1. własnoręcznie podpisany list motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim,
    2. życiorys (CV) z opisem dotychczasowej pracy zawodowej,
    3. kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
    4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje (m.in. świadectwa, dyplomy, certyfikaty itp.),
    5. kserokopie świadectw pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu (w przypadku trwania stosunku pracy), bądź innych dokumentów potwierdzających wymagany okres pracy,
    6. wykaz najważniejszych zrealizowanych projektów kulturalnych i artystycznych, dokumentujący dorobek kandydata,
    7. autorska koncepcja (forma pisemna, tekst do 10.000 znaków) programowa, organizacyjna i ekonomiczna funkcjonowania Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim ze szczególnym uwzględnieniem perspektywicznej wizji rozwoju działalności (koncepcja powinna być przygotowana w oparciu o Statut i Regulamin Organizacyjny oraz budżet Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2031 r.
    8. Oświadczenia kandydata o:
      1. posiadaniu obywatelstwa polskiego,
      2. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
      3. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
      4. braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia,
      5. posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
      6. braku ukarania zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 4 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 104),
      7. znajomości problematyki będącej przedmiotem działalności samorządowych instytucji kultury,
      8. znajomości lokalnych i krajowych środowisk twórczych,
    9. Klauzula informacyjna.
    10. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
    11. Spis wszystkich dokumentów składanych przez kandydata.
  2. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
    Wymagane dokumenty aplikacyjne, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim” NIE OTWIERAĆ należy złożyć osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim  lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, ul. Rynek 1, 36-050 Sokołów Małopolski w terminie do dnia 5 maja 2025 r. do godz. 15:00.
  3. Informacje dodatkowe:
    1. aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane,
    2. dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem, natomiast kserokopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem,
    3. dokumenty i informacje, dotyczące warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania instytucji kultury oraz inne ogólne informacje na temat działalności instytucji kultury można uzyskać w siedzibie Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem instytucji kultury pod nr telefonu: 17 77 290 53.
    4. postępowanie konkursowe rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia,
    5. przewidywany termin konkursu: 9 maja 2025 r.
    6. konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Gminy i Miasta Sokołowa Małopolskiego,
    7. informacja o wynikach konkursu będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta w Sokołowie Małopolskim, oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Sokołowie Małopolskim,
    8. dokumenty złożone przez kandydata, który został wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych,
    9. dokumenty złożone przez kolejnych kandydatów, którzy nie zostali wybrani będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty zakończenia postępowania konkursowego. Jeśli nie będą odebrane przez kandydata zostaną komisyjnie zniszczone.

Załączniki do ogłoszenia:

  • Załącznik nr 1: Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  • Załącznik nr 2: Formularz oświadczeń
  • Załącznik nr 3: Klauzula informacyjna
  • Załącznik nr 4: Oświadczenie o wyrażeniu zgody a przetwarzanie danych osobowych

Data wytworzenia: 2025-04-18 09:14 Autor: Redaktor BIP Data publikacji: 2025-04-18 09:14 Osoba udostępniająca na stronie: Redaktor BIP Data ostatniej modyfikacji: 2025-04-30 Osoba modyfikująca: Redaktor BIP
Podmiot udostępniający informacje: Miejsko Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Sokołowie Młp. Data stworzenia : 2025-04-18 09:24 Autor : Redaktor BIP Data publikacji : 2025-04-18 09:24 Osoba udostępniająca na stronie : Redaktor BIP Data ostatniej modyfikacji : 2025-04-18 09:57 Osoba modyfikująca : Redaktor BIP